torsdag den 12. december 2013

Nogen der har en støvkost?

Nu fandt jeg endelig frem til min gamle, støvede blog. Jeg har ikke brugt den siden bibliotekets lille kursus ud i Web 2.0., men nu vil jeg bruge den til at dokumentere mit næste projekt: Going Digital.

Jeg vil forsøge at blive papirløs på arbejdet. Eller så papirløs som man nu kan blive. Der er nok at tage fat i, for der bliver godt nok kørt mange meter papir gennem printeren. Det er langt fra det hele jeg kan gøre noget ved, af mange forskellige grunde, men jeg synes det kunne være interessant og lærerigt at gøre det bedst mulige forsøg.

Denne blog skal bruges til at dokumentere og fortælle om mine erfaringer, så det forhåbentlig kan inspirere andre til at reducere papirspildet.

Blog To-Do liste:
  • Undtagelser
  • Papirløse møder
  • Organisering af Emails
  • Den digitale kalender 
  • Samspillet mellem computer, mobil og tablet
  • Forudsætninger for at samspillet fungerer
    • Ordnung müss sein
    • Filhåndtering & arkivering
  • Gode apps og programmer
  • Tips og tricks:
    • Brug kameraet på mobilen
    • At få internet på tablet eller computer i toget, til møder osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar