onsdag den 18. januar 2012

Hvad skal jeg nu tage fat på

Jeg synes jeg har ret godt tag på blogs og delicious (det hjælper at have prøvet det meste før), så jeg er ved at overveje hvad jeg skal gå videre med.

Creative commons kender jeg en del til i forvejen, og jeg kan ikke umiddelbart se fidusen i at sætte det på en blog, men nu må se om jeg kan finde et andet sted at bruge det, for lige at få afprøvet det.

Flickr kunne godt blive et problem ift. at finde nogle billeder (i det hele taget) eller fagligt relevante billeder, som jeg ikke lige ved hvad skulle være? Har dog nogle diagrammer m.m. som jeg selv har lavet til min undervisning. De kan nok bruges i mangel af bedre.

LibraryThing skulle være ret ligetil. Eneste problem her bliver at få plads til en widget på min blog. Blogroll'en og tag cloud'en fra delicious fylder godt op.

Wikipedia/wikis er ret interessant, og en af dem som jeg gerne vil arbejde i dybden med.

YouTube kunne der også komme noget godt ud af. Tror dog ikke at jeg kommer til at lave en video selv - er noget så genert når jeg skal optages.

Jeg tror at jeg vil bruge de næste dage på at læse om profiler, widgets og tags/folksonomier, og så så småt gå i gang med LibraryThing.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar